ISO 9001: 2015 Sistemul de management al calitatii (QMS) este recunoscut la nivel international ca fiind standardul mondial de management al calitatii si a fost implementat de peste un milion de organizatii din peste 170 de tari la nivel mondial. ISO 9001 implementat, la potentialul sau maxim, devine un atu de nepretuit pentru organizatia dvs.
Sisteme ISO de Management al Calitatii (QMS)
Un sistem de management al calitatii (QMS) se refera la seturile de politici, proceduri si alte inregistrari care servesc drept ghid pentru modul in care o companie furnizeaza produse si servicii.
Cu alte cuvinte, este un fel de manual intern despre modul in care se mentine calitatea in cadrul companiei si cu productia acesteia. QMS este un intreg sistem care este definit de documente care ilustreaza si raporteaza politicile si procedurile care promoveaza calitatea produsului si / sau serviciului companiei.
Sistemul de management al calitatii unei companii ilustreaza sistemele sale de planificare si executie a proiectelor sale; aceasta include modul de imbunatatire a satisfactiei clientilor.
In general, sistemele de management al calitatii isi propun sa stabileasca standarde de practica in cadrul unei companii.
Facand acest lucru, o companie spera sa poata oficializa si documenta modul in care acestea sunt capabile sa isi produca produsele si serviciile. Dincolo de rezultatele companiei, QMS detaliaza, de asemenea, pregatirea necesara pentru cresterea continua si imbunatatirea angajatilor prin training-uri.
Angajatii joaca un rol integral in modul in care functioneaza o organizatie, de aceea este important sa le fie asigurata cresterea profesionala in cadrul organizatiei.
Fiecare companie poate avea un QMS diferit din cauza naturii afacerii si a modului in care este condusa. In timp ce majoritatea companiilor nu urmaresc producerea de produse si servicii de calitate, sistemul de management al calitatii fiecarei companii poate arata diferit de managementul calitatii altei companii.
Solicitarea certificarii ISO 9001: 2015 „legitimeaza” procedurile si practicile prevazute in sistemul de management al calitatii unei companii. O companie care primeste certificarea ISO inseamna ca compania respecta cerintele.
Scopul acestui standard de management a calitatii iso 9001, este de a ajuta companiile sa indeplineasca cerintele legale si de reglementare referitoare la produsul lor, obtinand in acelasi timp excelenta in serviciile si produsele livrate clientilor.
Standardul poate fi utilizat in intreaga organizatie pentru a imbunatati performanta sau in cadrul unui anumit site, uzina sau departament.
ISO 9001 contine opt principii cheie ale managementului calitatii care nu sunt audibile, dar formeaza caracteristicile fundamentale ale managementului calitatii:
- Focalizarea clientului si satisfactia clientilor;
- Conducere;
- Implicarea oamenilor;
- Abordarea procesului;
- Abordare sistematica a managementului;
- Imbunatatire continua;
- Abordarea faptica a luarii deciziilor;
- Relatia furnizor benefica reciproc.
Beneficiile obtinerii certificarii ISO
Pe baza listei de cerinte obligatorii si neobligatorii pentru certificare, se pare ca sarcina este prea descurajanta! Cu toate acestea, datele au aratat ca companiile au beneficiat mult de obtinerea certificatului ISO.
- Satisfactia clientilor – Pentru a satisface nevoile unui client, compania trebuie sa identifice mai intai piata si nevoile acestuia. Avand cunostinte cu privire la nevoile pietei lor, companiile sunt capabile sa furnizeze in mod continuu produse si servicii care satisfac nevoile pietei lor.
- Integrarea politicilor si procedurilor interne – Colectarea tuturor documentelor sistemelor de management al calitatii (QMS) si certificarea este conforma prin ISO, si isi propune sa eficientizeze procesele si procedurile companiei.
- Imaginea si reputatia imbunatatite a companiei – obtinerea sau chiar incercarea de a obtine certificarea ISO 9001: 2015 nu este o operatiune usoara. Asa cum am mentionat anterior, aceasta certificare pune o companie in randul altor companii din intreaga lume care respecta aceleasi standarde de calitate.
- Cultura companiei care are ca scop imbunatatirea continua – o companie care respecta ISO 9001: 2015 are proceduri care vizeaza imbunatatirea produselor si serviciilor; de asemenea, isi propune sa promoveze dezvoltarea profesionala a angajatilor sai si cultura companiei.
- Oportunitati pentru parteneriate – pentru ca obtinerea certificatelor ISO necesita de fapt standardele internationale de practica, exista anumite companii care fac ca certificarea ISO sa fie o cerinta pentru a deveni un furnizor acreditat in organizatia lor.
- Eficienta sporita – urmand cele mai bune practici din industrie si concentrandu-va pe calitate, puteti reduce costurile.
- Venit sporit – prin reputatia ISO 9001 puteti castiga mai multe oferte si contracte si, fiind mai eficient, veti pastra mai multi clienti si veti experimenta mai multe obiceiuri repetate.
- Moralul imbunatatit al angajatilor – prin imbunatatirea comunicarii interne va asigurati ca toata lumea lucreaza la o singura agenda.
In mare parte, acestea sunt cele mai importante detalii care pot fi prezentate pe scurt despre ISO 9001.
In cazul in care doriti sa obtineti o astfel de certificare pentru compania dvs., mai multe detalii puteti obtine simplu si rapid, luand legatura cu expertii in obtinerea certificarilor ISO. Tot ce trebuie sa faceti este sa accesati https://www.certificareiso.ro cat mai repede.